Gravid­massage & behandling

En blid behandling, som kan lindre graviditets­gener
Book behandling

Gravidmassage

Når du er gravid, gennemgår kroppen store forandringer både fysisk såvel som psykisk. Gravidmassage kan have en afhjælpende eller lindrende virkning på graviditetsgener og give dig et tiltrængt pusterum, og samtidig rum og ro til en dybere kontakt mellem dig og dit barn.

En graviditet er måske den største fysiologiske og fysiske ændring kroppen gennemgår i en kvindes liv. Kroppen ændrer sig ganske vist i takt med at vi bliver ældre, men en graviditet er af så kort varighed, at forandringen må ses som værende enorm.

Intet er mere kropsligt end en graviditet, og massage kan være medvirkende til, at give den gravide øget kropsbevidsthed, afslapning og velvære.

Gravidmassage kan:

• Afhjælpe og forebygge muskelspændinger
  • Afhjælpe og forebygge lænde og bækkensmerter
  • Øge blodcirkulationen for dig og dit barn
  • Øge fordøjelsen
  • Øge lymfecirkulationen og mindske væske og hævelse i kroppen
  • Hjælpe dig med stress og søvnløshed
  • Give dig følelsen af mere plads og bedre vejrtrækning
  • Afhjælpe og forebygge hovedpine
  • Mindske træthed og ømhed i muskler
  • Give dig og baby mere ro

Hvordan foregår en gravid­massage?

Gravidmassage tilbydes efter 12 uge. Gravid massagen er blid og tager udgangspunkt i dig og dine behov. Du vil ligge blødt og godt på en specialsyet pude. Massagen varer ca. 55 min.

Efter behandlingen
Jeg anbefaler, at du drikker godt med vand efter behandlingen og de næste par dage, og at du undgår hård fysisk aktivitet resten af dagen. Kroppen er i gang med at restituere og bearbejder de impulser der er igangsat. Der kan forekomme let ømhed, det er helt normalt.

Gravidbehandling

En gravid behandling er til dig som har én eller flere af disse udfordringer:

• Bækkensmerter (hofte, lyske, lændesmerte)
  • Hævede ben, fødder og/eller fingre (ved pludselig opståen væskeansamling, søg læge)
  • Følelsen af uro i benene
  • Ryg-, nakke- eller skuldersmerter
  • Iskiassmerter
  • Trætheds- og ømhedsfornemmelse i lænden
  • Generelle smerter i forbindelse med graviditeten

Hvordan foregår en gravidbehandling?

Gravidbehandling tilbydes efter 12 uge. Behandlingen er blid og tager udgangspunkt i dig og dine behov. Du vil ligge blødt og godt på en specialsyet pude. Gravidbehandlingen varer ca. 60 min.

Jeg behandler med massage, Kranio sakral terapi og manuelle teknikker, for blidt at løsne op for spændinger i muskulatur og væv. Massagen giver bedre blodcirkulation og afhjælper væskeophobning.

Efter behandlingen